söndag, november 04, 2012

The King´s Speech

Igår kväll hade vi filmkväll här hemma, vi såg The King´s Speech, en flerfaldigt oskarbelönad film från 2010. Den var riktigt bra tyckte vi alla fyra, dessutom som en liten historielektion. Fantastisk film.

Nu har jag som utmaning att hitta fler filmer som vi kan se hela familjen med behållning. Helst att man lär sig något också. Vi har helt kommit av oss vad gäller film, Ironman och jag. Under många år såg vi massor med film, mest independent, det måste vi hitta tillbaka till. Måste.

Idag har det regnat nästan hela dan. Trist. Vi var ändå iväg på trevlig lunch i stan med vänner. Skönt att komma utanför huset ett tag.

Imorron ny vecka och skola igen.

Vardag. I just love it.

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...




The King's Speech. Så bra!

Och vardag. Mycket bra.

Kram

ExPIAtriate sa...

Vardagar ar harliga, tillbaka till rutinerna!
Har du sett "The Help" (eller last boken?)? Sag precis "Salmon fishing in the Yemen", ganska charmig film samt "The best exotic Marigold hotel".

Annika sa...

Superbra film!!
Verkligen intressant och så BRA!!
Kram!

Desiree sa...

Kings speach är riktigt bra film. Man förstår att den vann många priser. Jag tror det där med film går upp och ner i perioder. Men hösten är perfekt för att börja kolla in massor med trevliga filmer. Jag och C kollade inte så mycket film under våra år i USA men började kolla massor med film i Sverige. Jag hoppas vi fortsätter att kolla in bra filmer.
Har ni hittat någon bra DVD butik att hyra från eller hyr ni via nätet i Spanien?
Kram!

eastcoastmom sa...

Expat wife:
Jag har läst boken och sett filmen The Help. Kanske kanske barnen kan se faktiskt, vore en bra historielektion. Ska kolla in dina andra rekommendationer. Tack!

Annika: Visst var den super!

Desiree: Eftersom vi är så dåliga på att verkligen se en film, den här har varit liggande sen i somras, så är det bäst för oss att köpa film. Så vi slipper förseningsavgifter...