tisdag, november 20, 2012

Pan con tomate.

Till och från är jag otroligt trött på spansk mat.

Men ibland blir jag tvärtom alldeles lyrisk.

Som i fredags då jag var och fikade med Norrländskan, och beställde in en ganska normal spansk frukost: cafe con leche och pan con tomate. Oh My God! vad gott den där rostade baguetten med tomatröra var.

Så idag var det vad jag svängde ihop till lunch. Om jag gjorde på rätt sätt vet jag inte, men det var fantastiskt gott.

How to do it my easy way: Rosta god baguette. Hacka goda mogna rumsvarma tomater fint. På med salt och svartpeppar. Olivolja. Blanda och lägg på tomatröran på brödet.

Det blir knappast enklare än så. Eller godare.

5 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Oh det minns jag att jag at just i Madrid till frukost, vid ett eko (?) cafe nara amerikanska ambassaden, jattemysigt och gott! Bra lunchtips!

Martina sa...

Enkla, snabba och goda recept tas mer än gärna emot!

Kul att du har hittat Cheer till dottern!
Kramar

Desiree sa...

Låter gott. Lite som en italiensk bruchetta men enklare. Tar också gärna till mig enkla recept som är goda.
Kram!

Bodil sa...

Det låter ju och ser himla gott ut, det får man ju prova på.
Kram Bodil.

KARLAVAGNEN sa...

Pan amb tomaquet på katalanska, fast där gnider man vitlök mot brödet först, sedan olivolja och tomat. GÖÖÖRGOTT!