torsdag, november 29, 2012

Day two of midterms

• Nästan att jag kan kalla det en vana, att jag gör yoga på torsdagsmornar. Idag med Kristin McGee, jag var helt matt efteråt. Skönt.

• Dag två av barnens midterms och idag hade Sonen sitt most-dreaded-test, Math. Tydligen var det extremt svårt, så det kan ha gått hursomhelst. Men nu kan han slappna av lite, det var matten han var mest nervös inför. Nu är det bara fredag, måndag och tisdag kvar av dessa prov. Ja just det, Dottern har sitt matteprov på måndag. Så än är det inte över.

• Insåg just att mitt hår faktiskt växt en hel del trots allt, jag har ju det på utväxt. Samtidigt blir jag så less på att ha längre hår och tycker det är ivägen, istället för lång page, att jag allt som oftast har hästsvans nu. Knasigt jag vet.

• Glögg! Jag gjorde glögg ikväll och den blev jättegod. När man som jag gör egen glögg kan man ju välja hur söt glöggen ska bli, glögg ska ju vara söt men varken jag eller Ironman gillar när det blir sötsliskigt.

• Imorron fredag är det tre veckor kvar av skolterminen och lika länge tills vi flyger till Connecticut för att fira jul och nyår. Julklappar, åh jag har ingen aning om vad jag ska köpa till barnen. De är så stora nu att de nästan bara vill ha riktigt dyra prylar - macBook Pro, iPad mini... - eller pengar. Svårt.

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Mitt hår har också blivit rejält långt. Har det mest uppe. Tror jag ska kapa det lite....

Skönt att det börjar bli slut med prov och att jullovet väntar! Din glögg tror jag är supergod.

Kram

Anonym sa...

Den där poweryogan, går den att köpa på Amazon, eller har du någon annan bättre att tipsa om...?
Bara att köra på med proven, snaaart jullov! Känns i hela kroppen att det behövs lite lov. Vi tänker också varsin iPad mini till våra stora...frågan är om det behövs när man redan har dator och telefon?? Haha.
Kram från France

Desiree sa...

Skönt att proven snart är över. Hoppas att allt går bra så här på slutspurten. Nästa helg är allt över och ni kan verkligen njuta av en ledig helg. Kul att din glögg blev lyckad. Det är faktiskt kul att göra själv. Jag gillar inte heller allt för söt glögg. Får inte bli sötsliskig som konc saft eller något åt det hållet.
Alltid lika klurigt med julklappar.
Kram och trevlig helg

Annika sa...

Det är jobbigt med alla finals.
Usch vilket slit det är med dem.
Jag vet, och du har två som kämpar dessutom.
Mmmm..GLÖGG, idag ska jag också fixa till sådan!
MUMS!!!
Tycker det är svårt med sötbalansen. jag börjar liksom tvivla på mig själv :-)
Har ni kvar ert hus i CT? Alltså outhyrt? Så att ni kan bo där då ni kommer?
Kram!