fredag, november 09, 2012

Chic girl

Bild från Massimo Dutti

Nytt i höst här i Spanien är att affärerna, eller de stora i varje fall, är öppna på söndagar och helgdagar. Inte bara en gång i månaden som förut.

Super, tycker vi. Äntligen har Spanien joinat the 21st century.

Å ena sidan var det befriande att inget var öppet på söndagar, man var tvungen att handla all mat och annat nån annan dag. Men det var så galet fullt i affärerna på lördagar att man blev tokig de få gånger man var tvungen att shoppa något en lördag. Inte kul.

Ikväll, det är ju helgdag här idag, var jag och Dottern iväg och kollade in Massimo Dutti. Hittade den här underbara västen i fuskpäls till henne. Smashing!

(nä inget till mig, dessvärre.)

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Yes, smashing! Skulle vilja ha en själv ;)

Trevlig helg!

kram

Desiree sa...

Jag önskar att Schweiz också kunde joina 2000-talet men inte ännu. De har söndagsstängt överallt och som du säger så blir det galet mycket folk i alla butiker lördagar. Vi insåg att vi måste välja en kväll i veckan för att handla mat för lördag funkar inte alls. Man blir tokstressad då.
Jag undrar lite om jag kommer att vänja mig vid att allt är stängd söndagar men jag antar att man gör det och ser till att göra annat och komma ut på lite utflykter och road trips då istället.
Kram!

eastcoastmom sa...

Lotta; Vill också ha!

Desiree: Precis! Man vänjer sig vid att alla affärer är stängda på söndagar och så gör man annat på söndagar. Vet inte varför det ändrades här, kanske krisen? Fler arbetstillfällen, att få folk att spendera?