torsdag, oktober 11, 2012

Spanish holiday coming up

Torsdag i punktform, det har ofta gulliga Annika. Jag är copycat idag.

• Jag är så innerligt trött på värme, idag har det varit lite svalare, tror bara 23 grC. Enligt tiodygnsprognosen kommer det bli lite svalare härefter, men inte så mycket.

• Läxor är jag också trött på. Och då är det inte ens mina läxor utan barnens. Å andra sidan märker jag att de verkligen lär sig mycket, så...

• Så glad att jag lyckades skaffa mobiltelefon och abonnemang till Dottern! Kommunikationen var som alltid svår, ingen kan engelska här och få spanjorer vill försöka förstå min portugisiska, klart att jag nu slänger in nåt spanskt ord här och där, men... oh well, det gick väldigt smidigt. Och hon är så glad så glad.

• Sonen kom just hem från veckans lacrosse och berättade att de idag haft ett fd proffs från Kanada som tränare. Like totally awesome!

• Imorron är det helgdag, Dia de la Hispanidad eller Fiesta Nacional, ursprungligen för att fira Columbus. Barnen och Ironman är lediga och sent ikväll får vi besök från Sverige som stannar till söndag. Yay!

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Gillar din punktform! Underbar knut på dottern och härligt med besök.

Ha en fin helg!

Kram

Desiree sa...

Gillar också din punktform. Det känns som om barnen har fått komma till en bra skola även om det blir mycket jobb med läxorna. Kul med både helgdag och besök samt att ni är samlade hela familjen och kan njuta av helgen ihop. Tycker du verkar kämpa på duktigt med spanskan.
Kram!

eastcoastmom sa...

Lotta: tack, hon såg så himla cool ut! Kanske fortsätter jag med torsdag i punkt...

Desiree: Gillar också punkterna a la Annika. Skolan är jättebra, men krävande...

Annika sa...

KUL!!
Att skriva i punkt, det är grejer det. man får mkt sagt på ngra få meningar.
Jag gillar det verkligen!!
FÖRSTÅR om du är less på värmen. NU gläder jag mig över att det är kylslaget och höst här.
Härligt med HELG!!!
Kram!