torsdag, oktober 04, 2012

Expensive lacrosse helmet

Igår när Sonen var på första lacrosseträningen här i Madrid, ett helt nytt lag som startade i september!, var det en av tränarna där som tyckte att han hade en otroligt bra hjälm. Samma sak var det flera av hans lacrossekompisar i CT som tyckte, de undrade om han fått en allvarlig hjärnskakning förut och nu behövde en extra bra hjälm.

Ja hjälmen är bra. Dyr är den också. Typ 200 dollar kostade den. (Men det finns dyrare också.)

När jag skulle köpa utrustning ville jag försöka skydda det viktigaste grabben har, hans huvud. Hjärnan. Så gott det går, man vet ju aldrig i alla fall.

200 dollar är billigt för en hjärna.

3 kommentarer:

Bodil sa...

Ja, där tänker du rätt!
Ha en fin fredag!
Kram Bodil

Annika sa...

Absolut.
OCH speciellt i en sport som LAX.
Min grannes son åkte på en ordentligt hjärnskakning då han spelade LAX.
Läskigt.
BRA att han har en superhjölm, din son!
Kram!

eastcoastmom sa...

Bodil och Annika:
Javisst tänkte jag bra! Fick lite hicka när jag köpte LAX-utrustning, men men, barnen måste ju skyddas så gott det går.