torsdag, september 20, 2012

Newcomers paella

Intressant dag.

Medan barnen lärde sig franska, geografi, hade simning på gymnastiken och dissekerade kycklingben på biologin. Och annat. Så var jag och Norrländskan på Newcomers Clubs första storträff för hösten.

150 damer från olika håll i världen som åt paella och minglade. Mycket intressant som kulturfenomen. Jag är en total newbie i såna här sammanhang trots mina 16 år utomlands.

Oh dear.

Nu är Sonen ute och cyklar mountainbike, Dottern berättar om Drama som hon hade efter skolan idag: audition för en Shakespear-pjäs.

Och tänk att imorron är det fredag.

3 kommentarer:

Desiree sa...

Paellan ser jättegod ut och det är toppen att det finns sådant som New Comers Club. Googlade lite på det och såg att det finns överallt. Tycker du att det är ett bra sätt att träffa folk på? Hur lärde du känna folk till störta del då ni flyttade till Madrid?
Kram!

eastcoastmom sa...

Det här är första gången jag gått med i en Newcomers Club, första gången på 16 år jag bott utomlands som jag tyckt att det behövdes. Och ja, jag tror det kan vara ett bra sätt att träffa vänner på. Framförallt är det bra att liksom ha något att planera runt, att veta att då har jag något att göra, om det så bara är en coffee morning en gång i månaden. (förutom saker som träning, hushållsbestyr och handla mat och så).

TRor jag får ta ett inlägg om att träffa folk utomlands. Nån gång.

Kram

Desiree sa...

Hej tack för ditt svar. Sådant där är jättespännande att höra mer om. Något andra kan ta för givet då de hör att man ska flytta utomlands men det är mycket jobb bakom att hitta en bekantskapskrets och förhoppningsvis till och med kanske få några vänner då man flyttar utomlands. Glad att det ändå finns olika sådana här föreningar. Hade inte koll på detta då vi flyttade till Alabama. Jag önskar nog att jag hade jobbat mer på att träffa fler personer. Du får väldigt gärna skiva ett inlägg om detta. Skulle vara väldigt intressant att höra mer. Ibland kan man ju tro att det är mycket lättare om man har barn som går i skolan och att man på det sättet automatiskt skulle träffa en massa andra föräldrar som man kan umgås med men jag antar att det kanske inte alltid är så. Skriv gärna lite mer om detta som sagt.
Kram!