onsdag, juli 11, 2012

Sömnrekord

En del jobb igår med att få speciellt Sonen att hålla sig vaken. Han ville gå och ta en tupplur vid fyra på eftermiddan. Not such a good idea. Tidigast klockan åtta kunde de lägga sig.

Maken lyckades komma med ett tidigt plan från Paris - mais oui! - och var hemma redan lite efter sju. Och en timme senare låg Sonen i sin säng för att han ville det. Strax efter Dottern.

12.5 timme senare vaknade de.

Hoppas slippa jetlag. Men att resa österut brukar inte vara några problem för varken mig eller barnen.

Min teori om jetlag: morgonmänniskor får jetlag när de reser västerut, från Europa till USA. Jag som är morgonmänniska brukar vakna mitt i natten i USA, efter en Europaresa, eftersom min inre klocka tycker att det är morgon. Hopplöst. Kvällsmänniskor får jetlag när de reser österut, från USA till Europa. 

3 kommentarer:

Desiree sa...

Jag tror på din teori också. Jag brukar också vakna riktigt tidigt i USA då jag är mer morgon människa. Men jag brukar också se till att hålla mig vaken hela dagen då man kommer från USA och istället köra med en tidigkväll precis som ni gjorde.
Kram!

Susanne sa...

Precis min teori också.

mammigranten sa...

Jag gillar din teori, men jag som varken är morgon eller kvällsmänniska får åt båda håll;)