onsdag, juli 04, 2012

Missing American TV

Nu har jag äntligen sett intervjun av Meredith Vieira med Sean Goldman, pojken som var kidnappad av sin egen mamma till Brasilien när han var lite mer än fyra år gammal. Programmet kunde bara ses här från USA. Jag har följt det här fallet i många år och var så glad att pappan kunde hämta hem sin son för några år sen.

Heartbreaking. Och samtidigt ett hyfsat lyckligt slut.

Oh my. Jag saknar bra amerikansk tv-journalistik. Matt Lauer. Meredith Vieira. Diane Sawyer...

1 kommentar:

Desiree sa...

Ja det här fallet minns jag från då vi bodde i Alabama. Åh så underbart att pappan till slut fick hem sin son som han kämpat så hårt för i så många år. Appropå Meredith Vieira, jag saknar fortfarande The Today Show. Saknar Matt Lauer också. Älskade att kolla in Today Show varje morgon och sedan lyssna på lite NPR radio på vägen till jobbet i bilen. Appropå nyhets storys så visade de faktiskt en film de gjort om fallet med Amanda Knox som blev anklagad för mord i Italien som också var hett på nyheterna då vi bodde i Alabama. Visste inte ens att de gjort en film om detta men den visades på vanlig tv igår.
Kram!