lördag, juni 23, 2012

Fame and great food

Det var skolans Prize Giving för Junior School idag. En företeelse som jag inte alls förstår mig på. De som får priserna verkar vara lottade, totalt random, men det är obligatoriskt att närvara för barnen - in full school uniform - så vi var på plats.

Efteråt på skolgården spanade jag en kändisfamilj. Jag känner mamman men tyckte inte det var läge att snacka idag, såg att pappan - som är den mest kända - var ganska trängd med flera starstruck föräldrar som ville hälsa på honom. Nån tog bilder på sig och kändisen också.

Då känns det otroligt bra att vara en nobody som ingen bryr sig om.

Och sen åkte vi in till nya favoritrestaurangen och åt fantastisk lunch. Frågan är om man kan få nog av perfekt salmorejo en sån här varm dag. Jag tror inte det.
...................................................
Prize Giving today for Junior School. Something I don´t understand at all, it all seems totally random to me. To us. But the event is obligatory for the kids, in full school uniform, so we were there.

Afterwards in the school yard I spotted a famous family. I know the mom but sensed it wasn´t the right time to talk, the dad - who is the most famous - was being crowded by some totally starstruck parents. Pictures were taken.

I love being a nobody that noone cares about!

In the afternoon we had a fab lunch at our new fave restaurant. This is THE place.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, lite nyfikna på vem den kända fadern är, är vi nog???

eastcoastmom sa...

Förstår nyfikenheten, men jag vill inte berätta vem, det är en mycket känd men lowkey person... Sorry.