fredag, mars 16, 2012

The actress

Låt mig få presentera Skådespelerskan. Vår Dotter.

Idag på morgonen var det föreställning för föräldrar och syskon. Sonen fick ledigt från sin lektion i Konst - jippi! tyckte han - för att se sin syster i pjäsen/musikalen A Lad in a Cave, som är en variant på Aladdin.

Sminkning också idag av elever från en sminkskola, där eleverna går för att lära sig scensminka bland annat.

Hon hade inte huvudrollen men hon hade en hel del repliker, en sång tillsammans med två vänner och en dans med ett gäng tjejer. Alla var så himla duktiga! De var så glada, så stolta. De hade så kul.

Sånt är kul att börja en långhelg med. Glada barn.
...........................................
Let me introduce the Actress. Our daughter.

This morning they Year 6 students showed their play for parents and siblings. Our son was excused from his lesson in Art - yay! according to him - to se his sister in the play/musical A Lad in a Cave, a sort of Aladdin.

She didn´t have the lead role but she had plenty of lines, a song with two friends and a dance with a whole gang of girls. They were all really really good! They were so happy, proud. They had so much fun.

What a great way to start the long weekend. Happy kids.

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Å vad fin hon är. Det strålar om henne.

Förstår om alla är glada och stolta!

Saltistjejen sa...

Wow!! vad KUKL!!!
vad fin hon var och man ser hur fokuserad hon är.
:-)
Härligt! Var stolt!!! :-)
Kram!

eastcoastmom sa...

Tack tack! Hon var jätteduktig. Det var de allihop.

Liz sa...

Jattefin hon ar! Jag alskar att ga pa skoluppvisningar/shower etc, man ser sina barn med lite andra ogon da tycker jag, hur dom vaxer och hur stolta dom ar nar programmet ar over och dom bugar mot publiken...love it!
Har har dom inte nagon show eller nagot inplanerat denna termin, jag hoppas pa nasta..:)
Kram och trevlig helg!

Desiree sa...

Åh vad kul att få se pjäsen för er. Vad duktig hon är. Hon ser jättefin ut, väldigt vuxen med sminket. Jättekul att ni hela familjen fick chansen att gå och se föreställningen det kan jag tänka mig betydde mycket för din dotter också. Jag antar att det blir fler pjäser framöver om hon är intresserad av skådespel och drama lektioner.
Du kan verkligen vara stolt över henne.
Kram!

Annika sa...

Härligt!
DET är så upplyftande att se sitt barn framträda på scenen!
Du kan verkligen vara stolt!

eastcoastmom sa...

Hon har varit lite orolig över att stå på scen, vilket är synd för hon har utstrålning. Ja jag är hennes mamma... men she´s got it!