onsdag, november 09, 2011

Jag försöker gå

Nu har jag i flera dagar ytterst försiktigt gått med båda fötterna. Mest hängt på kryckorna. Inte så mycket, knappt nån!, kraft eller tyngd på vänsterfoten.

Men idag har jag försökt mer.

Långsamt går jag omkring härhemma, alltid med kryckorna som hjälp. Försöker att lägga lite mer tyngd på vänster. Det känns bättre. Jag är nog på g.

Problemet är att 1. foten är svag efter totalvila i nästan två veckor. 2. fortfarande lite svullen, vilket känns konstigt. 3. det känns svagt och instabilt och jag vågar liksom inte helt ut eftersom jag är rädd.

Imorron ska jag träna igen.

Annars: svärföräldrarna fixar och hjälper till. Typ hundra tvättmaskiner har körts och femtielva flyttlådor är uppackade. Såna gäster gillar man!

Maken är i London på nån smokingtillställning med 1.500 gäster. Låter flott men jag är alltid lika glad om jag slipper följa med på såna tillställningar.

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Hoppas du fortsätter vara på g! Tufft att inte kunna gå som vanligt. Tycker du är duktig som kämpar på och tränar.

Bra att du har så bra hjälp hemma!

Desiree sa...

Skönt att foten börjar läka mer och mer och att du även fått mycket hjälp med att packa upp från svärföräldrarna. Hoppas foten är helt återställd snart.
Kram!

eastcoastmom sa...

Har jättebra hjälp, både av bästa A förra veckan och svärisarna nu.

Tack för gulliga kommentarer!

Saltistjejen sa...

Lycka till med träningen! Jättebra att du övar men samtidigt inte gör det alltför mycket eftersom jag gissar att foten behöver tid också. Att bli stark igen.
Kalas att ni har besök nu som kan hjälpa dig och avlasta en del. Förutom att det är roligt och trevligt också såklart!
:-)