söndag, oktober 30, 2011

Spansk sjukvård

Japp. Det där är mitt vänsterben.

I torsdags sen kväll på en regnig kullerstensgata i Granada halkade jag. Pang! hörde jag från fotleden.

Attans vad ont det gjorde!

Is och högläge hjälpte inte, kunde inte alls stödja på foten nästa dag. Fotknölen på utsidan var något mindre än en tennisboll.

Så när resten av familjen kollat in Alhambra, åkte jag och Maken till akuten. Förstod att skadan måste röntgas.

Nu vet vi att jag inte brutit något men att ledbandet är uttöjt. Underbenet och foten är gipsad på baksidan/undersidan och jag får inte stödja på foten på två veckor.

Tre timmar senare var vi hemma på hotellet igen. Hyfsat effektiv sjukvård tycker jag. Och sen var vi faktiskt ute på mycket bra restaurang senare på kvällen.

Det är jobbigt att hoppa omkring på kryckor, så det är mest övriga familjen som turistar.

Ändå. So far so good. Vädret är toppen här i Cordoba, 23 grC, som är en supercharmig stad med lång historia.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Snyggt nagellack du har:) Skämt âsido, tur i oturen att du inte bröt ett ben. Jag hoppas att du blir ordentligt ompysslad.

eastcoastmom sa...

Det ar ett Essie-lack.

Precis, tur i oturen.

Anonym sa...

Ajajajaj :-(
Hoppas du blir bättre snart!

Desiree sa...

Aj då. Vilken tur att inget var brutet. Hoppas att det känns bättre snart.
Kram!

Saltistjejen sa...

MEn du jag har inte sett detta förrän nu!! Hoppas att du snart blir bättre! Tur att inget var brutet!
Kram!

Anki sa...

Stackare, vi kommer oavsett krigssakda el inte....
Kram

eastcoastmom sa...

Tack alla! Just nu är det mest frustrerande att vara handikappad, att inte kunna gå omkring och packa upp alla flyttkartonger...