tisdag, januari 11, 2011

Så mycket snö?

Idag verkar alla kallt räkna med att "tomorrow will be a snow day".  Barnen är ute och leker i snön just nu, de ska snart iväg på tisdagens aktiviteter: piano och basket för Dottern, och hockey på lokala rinken för Sonen.

När jag nyss kollade väderprognosen på internet såg jag detta:

* ACCUMULATIONS... 18 TO 24 INCHES... WITH LOCALLY HIGHER AMOUNTS POSSIBLE.


Efter nästan sju år här i Connecticut tycker jag faktiskt också att det borde vara en snödag imorron, om det verkligen kommer de snömängderna. Jag vet ju att vägarna kommer vara igensnöade och folk här VILL verkligen ha snödagar, de gillar att vara hemma från skolan eller jobbet en dag bara sådär. Att man sen måste ta igen dagen senare gör dem inget alls.

bring it on.

(vad jag däremot blir tokig på är när det är snödag och det knappt kommer nån snö, blä...)

Inga kommentarer: