måndag, januari 24, 2011

Open Pod meeting

När barnen börjar Middle School här släpper man som förälder taget lite grand. Efter sex år i Elementary School känns det lite skrämmande att ens elvaåring plötsligt börjar högstadiet, det känns alldeles för tidigt.

Men det har funkat bra för Sonen på Middle School. So far.

Idag var årets andra Open Pod Meeting, en informationsträff med rektorn, lärarna och skolpsykologerna. Jo, för här har skolan två heltidsanställda psykologer. Och så finns några heltidsanställda skolsköterskor också men de var inte på mötet.

Nåväl.

Vi fick information om vad barnen kommer studera de närmsta månaderna, kommande CMT - standardiserade prov som görs i hela staten Connecticut - lite om studievanor och ovanor i den här åldern, mycket information om internetsäkerhet och varningar om Facebook och användande av mobiler, att det inte är så bra att barnen har sina mobiler vid sängen och textar varandra mitt i nätterna. Nä just det.

För övrigt känner jag att den där kickboxningsklassen jag gjorde imorse kommer ge mig sanslös träningsvärk. Undrar hur jag alls ska kunna komma ur sängen imorron...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Och vi hâller just som bäst att vela om vilket högstadie vâr son ska börja pâ efter sommaren. Det finns 4 alternativ varav 2 är privata. Men vilket är bäst för vâr lille kille??

eastcoastmom sa...

Svårt det där. Här i stan är det en no-brainer, skolorna här är verkligen bra, så det är vanliga kommunala - public - som gäller.Har ingen lust att betala 30.000 dollar per år i skola...