tisdag, januari 18, 2011

Favorit i repris: skolorna stängda

Skolorna är stängda idag. Igen.

Nu är det inte mängden snö som är problemet utan att det är isgata på vägarna. Såg det på väderprognosen igår och var lite orolig över skolan.

Och jag vet ju att många lärare och annan personal i skolorna har långa resvägar, så det är inte bara skolbussarna som inte klarar vintervädret.

Blir så trött.

Särskilt som jag varit uppe sen 5 eftersom katten väckte mig och har fortsatt stökat sen dess.

Men barnen ska få sovmorgon en stund, de blir glada såklart. Kanske kan vi få till en klipptid för båda under dan, det är välbehövligt.

(Blä förresten!)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vi hade det sâdär veckan innan jullovetsbörjan. Tre dagar av 4 sâ var skolbussarna inställda. Skolorna stängs ju inte sâ det gâllde att hitta nödlösningar varav jag var en för jag hade semester den veckan. Jag hämtade och lämnade barn och lagade lunch. Riktigt trevligt hade vi det;)

eastcoastmom sa...

Så skulle man ju kunna ha det här också, att det bara är bussarna som inte går. Att man var tvungen att själv skjutsa.