onsdag, september 01, 2010

Första dan i Middle School

Man får inte följa barnen till bussen när de börjar Middle School. Säger kidsen själva.

Så Sonen gick iväg själv mot bussen imorse med en blytung ryggsäck.

När jag och Dottern kom lite senare stod han fortfarande där. Ingen buss. Och en mamma som sprang förbi på joggingtur sa att hennes som väntat på bussen en halvtimme.

Första dagen i Middle school och komma försent? Nä tyckte jag och sprang hem och hämtade bilen, skjutsade Sonen och plockade också upp två till killar utmed vägen.

(klart de hade haft giltigt förfall när de kommer sent pga av megasen skolbuss, men det måste ju kännas stressigt för kidsen sådär första skoldan)

Nu känns det tomt och tyst här hemma och jag har typ tusen saker jag borde göra.

Bland annat fixa färgprover. Så det gör jag. Nu.

Inga kommentarer: