tisdag, maj 04, 2010

Uppdatering ryggont

Det går upp och ner med mitt ryggonda, som väl egentligen sitter mera på sidan av ryggen och liksom strålar ner i ett ben.

Anyway.

Det blev värre igen i lördags kväll, eftersom jag satt helt fel. Mitt eget fel och jag vet om det. Nu har jag skärpt mig och det blir genast bättre på några dagar - söndag och måndag knaprade jag värktabletter - idag tisdag har jag varit ganska bra, men jag vågade inte köpa tunga stolar på IKEA eller tungt utebord på Target, tunga lyft får vänta några dagar till.

För mig som brukar träna, helst springa, 4-5 gånger per vecka är det här hemskt. Jag blir på dåligt humör om jag inte kan springa min vanliga milrunda på morgonen.

Imorgon planerar jag i alla fall att gå en runda på morgonen, ingen mil, men en vända i alla fall.

Maken reser till Spanien på business imorgon kväll och blir borta en vecka. Vi ska mini-fira Dottern imorgon, hon fyller år den 12 maj, när pappa alltså inte är hemma.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag lägger mig i lite. Springa och jogga, cyckla är en enorm belastning för ryggen även fast du har bra skor. Försök att hitta en sport som är skonsammare för hela kroppen, tex simmning, lättare yoga etc.

Desiree sa...

Aj då det låter inge kul alls. Jag har också stundtals haft problem med ryggen och fått ryggskott några gånger. Man blir ju helt invalid känns det som, skitjobbigt. Jag förstår precis hur du känner när man inte får träna som man vill och brukar. Jag lyckades iallfall köra spinning relativt bra då jag hade ont i ryggen sist. Jag hoppas att du snart mår mycket bättre.
Kram

eastcoastmom sa...

Dosiss: jo jag vet, men jag har i vanliga fall inte ont i ryggen. Jag vet att det här är en felbelastning, jag sitter alltid snett, med ena benet över det andra, och jag har känt att det kommit krypande...

Desiree: jag gillar spinning, ska försöka mig på mitt vanliga spinningpass på fredag.