torsdag, december 10, 2009

Morgontidning

Det är nåt speciellt med en morgontidning, Maken har Wall Street Journal men den tar han med för att läsa på tåget in till city. På helgerna har vi hela tiden haft New York Times, jag klarar mig inte utan en papperstidning till lördagsfrukosten.

Nu har jag just beställt NY Times som daglig tidning, måndag-söndag. Tycker det är hög tid att barnen börjar läsa tidningen också. Sonen har som projekt i skolan att varje månad återberätta en aktuell artikel, vi har hittills använt oss av internet. Men nu ska vi ha den äkta varan.

Varje dag.

2 kommentarer:

Sporty Spice sa...

Älskar ockås riktig tidning. Är lite sugen på NY Times fast bara på helgerna. Det blir så mycket i pappersåtervinningen och jag hinner sällan läsa i veckorna.

eastcoastmom sa...

Jo, vi har haft NY TImes till och från i veckorna, nån period varje år, men man blir stressad, det är enklare att läsa på internet, vilket jag gör varje dag.

Men jag vill att barnen börjar läsa tidningen, får känslan av att det är kul, intressant, nyttigt, att man lär sig något, ja du vet. De är 8 och 10, det är dags nu!

NY Times på helgerna är ett måste!