lördag, oktober 31, 2009

Uppe och springer

Uppe och springer, det är svengelska för up and running, vilket jag äntligen är med min dator nu. Har hjälp av en ethernetkabel, rena stenåldern alltså, för min MacBook totalvägrar att ansluta trådlöst. Försökte allt möjligt igår, pratade med support på AT&T i över en timme, men nu letade jag upp en kabel som låg och skräpade här hemma och så funkar det.

Annars är allt med tv, internet och telefon fixat, dessutom är ledningarna flyttade så det kommer se betydligt bättre ut. Ledningar för el, telefon och kabeltv sitter nästan alltid utanpå husen här i USA, rena stenåldern. Vi tänkte gräva ner dem nu när vi ändå håller på och fixar men det skulle kosta 7.000 dollar.

Det finns en hel del annat man kan köpa och göra för de pengarna. Så ledningarna är där de är, men flyttade och städade.

Sonen är på kalas och Dottern på playdate. Maken kollar garagedörrar. Och jag ska vika ett berg tvätt.

Ha en trevlig Halloween!

Inga kommentarer: