onsdag, augusti 26, 2009

Äventyr med iPhone


Sonen cyklade hem till en kompis. Här är det en ganska big deal, känner ingen 10-åring som cyklar själv. Föräldrarna skjutsar, det är ju så farligt för barn att cykla eller gå. Överbeskyddande jag vet.

Men han ville cykla, så han fick.

- Kan jag ta din iPhone, frågade han.

Och det var ju en bra idé. Så han ringde när han kom fram och nu ringde han igen och berättade att han kommer hem snart.

Måste nog fixa betalkort till min gamla mobil så han kan använda den om han är ute och cyklar igen.

2 kommentarer:

kalaslotta sa...

Mehe, får de cykla själva när de är 10...?

Trodde att de fick vara solo först när de fyllt 12 men jag blir ju aldrig klok på dessa konstiga regler..

Kul för Sonen iallafall, men du, säg inget till Filip han kommer vilja cykla själv hela tiden...

Ciao

eastcoastmom sa...

Vet faktiskt inte? Tror det, mera en rekommendation det där med 12 år vad jag set på internet.

Anyway. Det beror ju på barnet. Sonen är jättebra när han cyklar, han har bra koll. TRor på Filip också!

Men Dottern... hon får nog bli skjutsad tills hon är typ 18...