torsdag, mars 12, 2009

Up and running

Lång dag igår. Mitt i allt bestämde sig internet för att lägga av för mig. Det kändes som om vår internetuppkopplare-telefonbolag-kabeltv - vi har alla tjänster från samma företag - ville hämnas för att jag nästa vecka kommer byta bolag. Men nu har jag fått superbra support från internetleverantören, och är up and running again.

Genom att byta bolag, till AT & T, sparar vi 40 dollar per månad under ett år. Sedan får vi se vad vi gör efter det.

För en vecka sen råkade jag se en väns räkning till Cablevision, hon har ungefär samma tjänster som vi, samma tv-kanaler plus att hon har en DVR. Detta betalar hon 25 dollar MINDRE i månaden för än vi. Grejen är att hon blev kund för 1.5 år sen, då var det plötsligt billigare än när vi blev kunder 2004.

Vi som haft samma bolag i fem år nu, samma tjänster, premieras inte. Vår räkning är högre. Det retade mig nåt enormt.

Vad jag kan se är den enda skillnaden att vår nya internetuppkoppling kommer vara något långsammare. Men det kan vi nog leva med om vi samtidigt sparar pengar, 480 dollar på ett år, det är en halv MacBook. Nästan. Dessutom får vi några tv-kanaler jag vet att Maken blir glad över, BBC America och Golf Channel. Plus en DVR!

Just det, vi måste byta telefonnummer och email också.

Det r smällar man får ta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde att man numera kan ta med sig sitt telefonnummer till vilket telefonbolag som helst, eller gäller det bara mobilnummer?

Anne sa...

Vad bra! Härligt att byta till sig en sån bra deal och kunna spara pengar på det sättet.
Jag var med om en liknande grej, råkade av en slump få veta vad en kompis betalade i bilförsäkring (liknande förutsättningar som vi, utlänningar med kort körkortstid här i landet, liknande bil med mera mera). De betalade nästan hälften så mycket med annat försäkringsbolag. Vips så hade vi börjat undersöka om hur det skulle bli om vi bytte. Och ja, det fanns pengar att tjäna jämfört med det bolag vi hade. Så vi bytte.
Det gillar jag med det här landet, valfriheten, möjligheterna och konkurrensen som gör man som kund oftast kan vara kinkig, kräsen och kunna få bra deals.

eastcoastmom sa...

Nja, dessvärre har just Cablevision lagt rabarber på vissa nummerserier, du vet de som börjar med 55... Trist.

Men annars stämmer det att man ska kunna flytta med telefonnummer. Det är ju en sak som gör att man tvekar, att man inte får behålla sitt telefonnummer.