måndag, september 15, 2008

Prickig fortsättning

Nästan lika prickig idag, så jag tog Sonen till doktorn direkt. Fick tid kl 9.00. Diagnosen blev ungefär som vi trott: någon sorts insektsbett i massor i kombination med en allergisk reaktion. Fick rådet att köpa allergimedicin Zyrtec.

Sonen till skolan strax innan 10. Jag ut på långpromenad. När jag kom hem hade skolsköterskan ringt två gånger hem och två gånger på min mobil! Inom loppet av 20 minuter, just innan jag kom hem från min power-walk: Gabriel is really uncomfortable, needs to come home.

Hämtar Sonen som verkar ganska ok i mina ögon. Och självklart kliar det knappt när han kommer hem och får spela Nintendo. Trodde väl det.

Anyway. Prickarna på överkroppen har bleknat, hoppas han är bättre imorgon.

1 kommentar:

Victoria sa...

Sådär är det ofta när de ringer från skolan, när man väl hämtat hem dem klättrar de på väggarna och vill springa ut och leka!! ;o)