torsdag, september 04, 2008

Lärarens önskelista

Här får lärarena önska sig saker. Eller, de berättar via sina veckobrev eller klassföräldrarna att de behöver något till klassrummet. Det kan vara allt från snacks i portionsförpackningar till handtvål. I fredags önskade sig Dotterns lärare kuddar till klassens samlingshörna.

Jag kände mig manad, så idag tog jag en snabbis till IKEA, köpte kuddar och annat livsnödvändigt - som svenskt kaffe och Singoallakex - och sedan hemåt igen, shoppade på under en timme vilket måste vara rekord för IKEA-besök.

Levererade de fyra kuddarna till klassen. Kände mig nöjd med mig själv eftersom jag var först att skänka kuddar. Ibland är det lite som en tävling, hoppas jag fått några pluspoäng hos Dotterns lärare nu.

Som om det skulle behövas. Skulle inte tro det.

4 kommentarer:

Anki sa...

Tacka vet jag Sverige....i det här fallet

Här står begagnade veckotidningar med fina bilder, garnrester, tyg o pärlor på önskelistan till fritidsaktiviteter....

Lite skillnad!

A

Anonym sa...

Vår klass önskar sig färgat papper, presentkort på WallMart, tennisbollar (till stolsbenen så de inte skrapar), böcker och mer "överkomliga" grejer. Men vad duktig du var som åkte och köpte kuddarna, I'm impressed :-)!! //kram

Anonym sa...

Tacka vet jag Sverige i det här fallet? Va?

Vårt kommunala dagis och vår kommunala skola i en av Stockholms förorter fick inte ta emot gåvor från föräldrarna...jag försökte skänka fina urvuxna leksaker och utklädningskläder, fotbollar och andra uteleksaker men icke sa nicke. Fröknarna ville men FICK inte ta emot dem.

Det tycker jag suger. Då är det väl toppen att läraren säger till om olika önskemål, man hade säkert inte behövt komma med nya kuddar, begagnade hade säkert funkat oxå tror du inte A?

Sen undrar jag ju hur du kunde åka till IKEA utan mig! Fast det är klart, jag hade ALDRIG klarat av det på under timmen.

Ciao och håll i hatten i helgen!

Anki sa...

Tror inte på begagnat i Wesport....Vi har haft lärare som önskat fåtöljer, kuddar, pussel, spel så att man häpnar under våra år dår.

Trist att dagis inte kunnat ta emot när ni velat vara generösa Kalaslotta. Vi har lämnat tidigare i olika omgångar (framförallt mjukisdjur, extrakläder, handdukar o pysselmaterial till dagis o fritids) och vänner utanför GBG lämnade dockvagnar,dockor mm antar att det är områdesrelaterat.

Trevlig helg!

A