måndag, maj 19, 2008

Hål i öronen

Redan förra sommaren bestämde Dottern att hon skulle ta hål i öronen i Sverige i sommar, alltså 2008. Men nu i vår han hon ändrat sig och ville ta hål här och nu, medetsamma.

Nu är det så bra att man kan ta hål i öronen hos barnens doktor. Det är visserligen inte just han som tar hål men en annan läkare som Dottern har träffat. Jag ringde och bokade tid i fredags, fick tid till idag.

Dottern hade inte alls förstått att det faktiskt gör lite ont att ta hål. Så hon var inte det minsta orolig. Men när hon tagit ett hål var hon inte säker på att hon ville vara med längre...

Storebror höll henne i handen och jag höll hela henne och så tog doktorn hål i andra örat också. Nån sorts pistol-mojäng som skjuter in örhänget direkt. Dottern var ledsen, stora tårar trillade, men det kändes bättre när hon sett sig i spegeln: hon har nu runda guldkulor i öronen. Ser så stor ut.

Om fyra veckor får vi byta örhängen. Passar bra, precis innan Sverigeresan.

1 kommentar:

SweFlo sa...

Förklarade hur onte det gör när man tar hål i öronen och att det måste sköta som ordentligt i en månad efteråt för min dotter, hon har varit väldigt intresserad av hål i öronen. Men efter min detaljerade förklaring var hon inte så intresserad längre... Kommer fortfarande ihåg dagen då jag tog hål, jag var 8 och cyklade stolt runt hela kvarteret för att visa mina svidande öronsnibbar med öronhängena i (hade röda stenar). Kommer ihåg allt i detalj, så det gjorde nog rejält ont för att jag ska komma ihåg det så noga än idag!