fredag, maj 30, 2008

Askunge med problem

New York var underbart. Trevliga inredningsbutiker och sedan god lunch på Ciprianis i SoHo. Det var tåget hem som strulade.

Första tåget gick sönder, alla fick byta tåg i Harlem. Nya tåget var lokaltåg som stannade på precis alla stationer påväg mot Connecticut. Dessutom saknades luftkonditionering.

När vi var tre stationer hemifrån blev det stopp igen, en bro som stannat i öppetläge och stoppade all tågtrafik. Där blev vi stående länge länge. Snälla grannen R kom och hämtade oss i sin Hummer - första gången jag åkte i en sån bil! det var en Hummer H3, mindre än jag trott - och jag räknade ut att tågresan som ska ta ungefär en timme, hade tagit två timmar.

Barnen hade haft kul hos våra grannar, jag ringde dit direkt då det strulade med första tåget.

Vad man lär sig: Att alltid ha en backup-plan. Vilket jag hade (dvs telefonnummer till grannen som kunde ta kidsen).

Inga kommentarer: