fredag, september 21, 2007

Rapport från The Big Apple

Foto: eastcoastmom

Satte mig på första bästa tåg till New York efter jag vinkat av barnen vid skolbussen. Väl inne i stan hoppade jag på tunnelbanan ner till 18th St för att kolla in West Elm och Containerstore.

Brunch åt jag på Pastis i Meatpacking district. Restaurangen ligger mitt emot coola hotell Gansevoort.

Resten av dagen gick jag omkring i Chelsea, SoHo och the Village, lite Chinatown också. Fick skoskav och köpte flipflops istället.

Gick utan brådska eller måsten. Köpte bara de där flipflopsen och ett fuskarmband i Chinatown. Var alldeles vimmelkantig i huvudet av allt gående, är inte van vid storstäder längre känns det som, men jag älskar New York.

2 kommentarer:

Sporty Spice sa...

Vad härligt! Ibland kan jag ta tåget in bara för att hasa runt i The Village och gå in på H&M på Fifth.

SweFlo sa...

När jag bodde i NY var det första jag köpte en ryggsäck och bra skor, så att jag kunde gå, gå och gå!