onsdag, april 25, 2007

Det måste vara "fashion"!

Dottern har haft ett lugnt år vad gäller kläder, hon har låtit mamma välja nästan varje dag. Jag lägger fram kläder på kvällen till både Dotter och Son, sparar mycket tid och frustration på morgonen.

Men igår hade hon specifika krav på kläderna hon skulle ha idag, onsdag:

- Det måste vara fashion! Och så vill jag ha pink.

Tydligen har en av hennes tjejkompisar i skolan bestämt att Dottern inte fick leka med henne - eller de andra tjejerna i samma gäng - om hon inte hade kläder som just den här tjejen ansåg vara modernt.

Problemet insåg jag direkt, är att just den här tjejen alltid är klädd i otroligt dyra kläder från Oilily och liknande. Verkligen coola kläder till småtjejer. Men jag vägrar köpa t-shirts för över 50 dollar till en femåring.

Trollade fram en ny kjol från Boden UK som hon inte använt ännu och fick till en cool outfit med leggins, t-shirt, kofta och Converse.

Rapport nu efter skolan:
Inte tillräckligt med pink, enligt lilla fashionistan i skolan, men Dotterns andra kompisar hade protesterat och Dottern hade dessutom berättat för läraren. Bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Puh...inte kul med modeslaveri redan i sexårsåldern! Men skönt att de andra kompisarna sa ifrån och att Dottern rapporterade till fröken. Nån måtta får det väl ändå vara...

Min dotter (8) har numera lämnat pink och gått tillbaka till purple...