torsdag, mars 22, 2007

Vatten till katten

Doris, katten, är rolig. Aldrig att jag sett henne dricka vatten från hennes vattenskål. Istället har hon kommit på att man kan dricka vatten direkt ur kranen.

Ofta när jag är i badrummet eller köket hoppar Doris upp och sätter sig och nosar på kranen. Det tar jag som ett tecken på att hon vill dricka, så jag sätter på vattnet, så det kommer bara lite lite ur kranen.

Då dricker hon vatten, men bara lite i taget.

Jag har till min fasa insett att katten kanske fått av en av de sorters kattmat som blev återkallad här i USA, som flera djur dött av. Som tur är får hon inte bara en sort, jag ger henne flera olika, så om det var farlig mat har den blivit rejält uppblandad.

Operationsärret på magen ser fint ut, på måndag ska veterinären ta stygnen.

1 kommentar:

Fia sa...

Doris verkar vara som min Elsa som jag hade när jag bodde i Serige, hon drack bara rinnande vatten.
Det finns vattenfontäner att köpa till djur här i USA och en av mina hundar (min minsta chihuahua) dricker endast rinnande vatten. Det är ju lite smart eftersom ute i naturen kan man ju aldrig vara säker på stillastående vatten.
Vad skönt att läsa att hennes ärr på magen läker som det ska och att hon inte var alltför medtagen av sin operation. Hoppas ni får ordentlig vår snart, här i Georgia har nästan alla träd (utom ekarna då) slagit ut och det blommar för fullt "atcho, prosit"