torsdag, december 14, 2006

Lucia med amerikansk accent

Igår väckte jag barnen i lucianattlinne och med lussebullar. Sen var det jag och dottern som lussade i hennes klass, sonens second gradeklass och av bara farten på expeditionen, hos skolsköterskorna och för rektorn. Dottern lucia och jag som tärna.

Dottern var så duktig, sjöng så säkert och skred så fint. Inte alls blyg.

På musiklektionerna har barnen i Kindergarten övat "Sankta Lucia" på svenska, antar att de lär sig julsånger från olika håll i världen. Dottern har underhållit sonen och mig med att sjunga som de andra barnen, på svenska men med amerikansk accent. Sen skrattar båda så de trillar, de tycker det låter så roligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad härligt det låter att få sprida lite svensk tradition omkring sig. Barnen pratar både svenska och amerikanska antar jag?