tisdag, oktober 31, 2006

Darth Vader och Tingeling

Uppe med tuppen idag, både barnen och jag. Barnen för att nu är det Halloween och de får vara utklädda i skolan. Sonen ska vara Darth Vader och dottern är Tinkerbell, Tingeling på svenska.

Har pratat med några andra mammor och så här långt är det två andra kindergartentjejer som ska vara Tingeling. Det lär bli en hel del Star Wars-figurer också. Jag har köpt ny film till videokameran - den borde kanske uppgraderas till dvd-kamera? - och ska filma paraden i skolan nu på morgonen.

Jag vaknade tidigt för att jag gick och lade mig tidigt, innan 21 var jag i säng. Var så trött att jag inte kunde tänka, det känns som om jag har ännu en förkylning på gång, och jag hoppades sova bort den. Blev lite störd av Doris, kattungen, som tyckte det var toppen att leka med mig där i sängen, men när hon lugnade ner sig slocknade jag. Tror jag.

Trick or treat,
smell my feet,
give me somethong sweet to eat...

Inga kommentarer: