onsdag, juni 14, 2006

Boka doktorn 5 månader i förväg

Tänk att det hade jag total förträngt, att det var så svårt att få till det årliga läkarbesöket för barnen. Jag vet att vi träffade doktorn i september, precis innan de började skolåret, men hur jag lyckades boka det besöket kommer jag inte ihåg.

Ringde för två veckor sen men lyckaders inte boka något, läkarsekreteraren ringde inte tillbaka och jag glömde bort det.

Idag ringde jag igen och pratade först med en otroligt snorkig receptionist:

- Well, most book the yearly visit five or six months in advance, sa hon när jag försökte få en tid om knappt två veckor (eller i varje fall mitten av augusti).

När jag till slut fick tag på läkarsekreteraren fick jag i varje fall tider till barnen i mitten av augusti. Om barnen inte gillade sin läkare så mycket, jag med, så skulle jag absolut överväga att byta. Men om det är akut så får man alltid tid, såna tider finns.

Nu måste jag komma ihåg det här till nästa år. Undrar om jag kan boka nästa års visit redan nu?

Inga kommentarer: