fredag, april 28, 2006

Herrmiddag

Ikväll har maken herrmiddag. De är sju svenska pappor som äter, dricker en del och jag hör en massa prat också, fast jag håller mig från så mycket osm möjligt, så exakt vad de diskuterar vet jag inte. Världsproblem, nja, antagligen inte.

Igår kväll var fruarna ute på restaurang. hade hur trevligt som helst, men det kändes som om man var på rymmen. Nästan.

Maken kom förresten på den briljanta idéen att kalla herrmiddagen för fundraiser. Nya lekplatsen byggs just nu mha frivilliga. Pratade med en av sonens kompisars pappor som jobbat hela veckan med att bygga på lekplatsen (ok, han är lite äldre, halvpensionerad vad jag förstår!) och maken ska jobba både lördag och söndag fm. Nu ska han övertala killarna på herrmiddan att jobba de med. De behövs om lekplatsen ska vara klar måndag.

Inga kommentarer: