måndag, februari 20, 2006

Presidents Day

Det finns så många konstiga helgdagar här i USA. Idag är det Presidents Day och de flesta är lediga, det är en holiday, och kallas nog bank holiday också, men på tv är det som vanligt: Martha, Ellen och The View går som vanligt. Affärerna verkar ha öppet som en vardag, inte som söndag. Biblioteket är stängt. Posten levereras inte, tror jag inte.

Och maken är hemma. Han organiserar i köket.

Jag tog med barnen och köpte en extern hårddisk till datorn på Best Buy, måste göra lite back-up innan jag vågar uppgradera systemet på min Mac, sen vidare till Barnes & Noble eftersom jag i ett svagt ögonblick lovat barnen det. Köpte dem varsin bok, G fick en stoooor uppslagsbok om Star Wars och A ville ha en liten bok om My Little Pony.

Nu är det lugnt här hemma en stund.

Inga kommentarer: