torsdag, december 22, 2005

Explosion - det var nära ögat

Mamma och jag hade varit och handlat lite svenska matvaror på skandinaviska butiken i Norwalk. Väntade på grönt vid ett trafikljus.

Plötsligt!

Stor explosion!

Ett brunnslock till en gatubrunn flyger med en stor knall upp i luften. 5-6 meter snett framför bilen. Under brunnlocket ser vi som en stor boll med eld. Brunnslocket snurrar runt i luften och landar på rätt plats, över hålet, upp och ned.

jag är chockad, vi är! mamma och jag, men väntar fortfarande på grönt ljus. farligt nära explosionsplatsen. Förstår att har det exploderat en gång kommer det troligen smälla igen.

När det blir grönt kör jag ändå, för där vi står vill jag inte vara. När jag har brunnslocket snett bredvid bilen smäller det igen - PANG! - mamma säger att hon såg samma explosion igen. Jag trampar gasen i botten! När vi kommer fram till den matvaruaffär vi var påväg till en halvkm bort ser vi brandbilarna köra förbi.

Det var nära ögat.

(ikväll såg vi om explosionerna på de lokala nyheterna, och maken och jag kunde med egna ögon se att det fortfarande var mycket avspärrat eftersom vi var nästan där ikväll - hade 10-årig förlovingsdag och åt FANTASTISK middag på en spansk restaurang).

Inga kommentarer: