onsdag, november 16, 2005

Kvartsamtal om sonen

... och frågan är varför man alltid är lite nervös över att träffa sina barns lärare? Trots att jag ju känner, eller nej - vet! - , att det inte är några problem. No worries.

Så. nej. Allt var så bra med sonen i skolan enligt hans lärare. Han kan redan läsa, skriva och räkna så mycket som de minst ska kunna när de slutar First Grade.

Enda, mindre, problemet är hans handstil. Den skulle han kunna jobba på lite.

Å andra sidan, jag tror inte att taskig handstil hindrat någon från att lyckas här i livet. Barnens fars handstil är absolut inte vacker. Bara som exempel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, min lilla böna går också i First Grade (internationell skola med amerikanskt curriculum), och vi har precis haft kvartssamtal vi med.
Jag kommenderade dit min man. Så slapp jag själv sitta där med fröken lärarinna och vara nervös, hehe.
Men det verkar ha gått bra. Bönan sköter sig och kastar sig med stor entusiasm över nästan allt i fråga om skolarbete.

Skulle tro att din son trots handstilen kan bli en alldeles utmärkt världsmedborgare.