lördag, oktober 22, 2005

Obi Wan-Kenobi

Om bara en vecka är det Halloween och redan på torsdag är det Halloween parade i sonens skola. Barnen tycker det ska bli spännande, de vill såklart gå trick or treating precis som förra året.

Men jag har just insett att det är kört att hitta den dräkt till sonen som han vill ha, han har bestämt att han vill vara Obi Wan-Kenobi från Star Wars. Jag har hittat Darth waderdräkter i parti och minut men icke nån Obi. *suck och panik*

Idag åkte jag därför och köpte brunt tyg för att försöka mig på att sy en cape till sonens dräkt, bruna byxor har han och sen kanske vi kan köra med en vit t-shirt under och brunt skärp (hoppas jag han går med på!). Ett svärd som hör till har han redan, tack-o-lov.

Dottern har hela tiden sagt att hon ska vara snövit men ändrade sig häromdan och vill vara Sleeping Beauty, Törnrosa, "för jag tycker bäst om rosa, förstår du mamma?!!". Som tur är finns det en massa rosa prinsessdräkter att köpa.

Imorgon ska jag testa symaskinen, som inte var speciellt pigg senast jag försökte. Annars KAN jag sy, det är mest att det tar sån TID och att jag inte har nån bra plats för maskinen. Köpte olja till min Husqvarna, hoppas det var det som fattades den...

Inga kommentarer: