fredag, oktober 28, 2005

IKEA solo

Vilken grej! jag har varit på IKEA alldeles själv, utan barn och utan stress. Fantastiskt. Dottern följde med snälla A som har en dotter, N, i en paralellklass i samma preschool. Tjejerna leker bra ihop så det är inte så de har kul. Så istället för att hämta dottern senast kl 13, kunde jag lämna IKEA just då och hyfsat lugnt stanna till och kolla vad som fanns på Sears och dessutom handla mat till ikväll - flounder, flundra-filé, det fick barnen också - innan jag hämtade dottern hos A, som förresten bor granne med oss, bakom oss. Himla praktiskt.

Sen kom sonen hem med skolbussen, och satte genast igång med att montera ihop skrivbordet och skrivbordslampan jag köpt till honom på IKEA. Han är helt otroligt på att montera grejer, han följer illustrerade anvisningar (som IKEAs) otroligt bra, bättre än många vuxna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh jag önskar att IKEA hade ett varuhus där jag bor men de har inte kommit så långt upp i Nordamerika ännu. Jag är avis!