måndag, oktober 31, 2005

Halloweenparad

Halloween är över oss, big time. I alla affärer man är i, och jag har varit i så olika som Home Depot och Old Navy idag, är de anställda utklädda. Det är vampyrer, grisar, cowboys och jag vet inte allt som säljer spik och kläder. Jojomen, only in Ameica.

Sonens skola hade parad på morgonen. Alla barnen, från Kindergarten (5 år) till årskurs 5, har sina Halloweenkostymer på sig och det är ganska fantastiska dräkter ibland. Sonen var så fin i sin Obi Wan-kenobi-cape, jag kunde nöjt notera att de två andra smågrabbar som lyckats få tag på liknande köpta dräkter inte alls hade lika fina caper som min son. Nä jag ljuger inte, det är dagens sanning.

Sen fick barnen godis i skolan och nu har de klätt på sig sina dräkter för att gå ut och "trick or treat". jag tror jag kommer vara en elak mamma och knycka godiset, så får de tillbaka det på lördag.

Nån måtta får det vara.

Inga kommentarer: