onsdag, september 07, 2005

Solen går upp över Long Island Sound

Totalmörker. Jag hade satt klockan på 5.30 men det var kolsvart ute och jag känd einte alls för att springa i mörker. Tog ändå på träningskläder, min iPod, för jag viste att solen skulle gå upp snart.

Första hundra metrarna sprang jag i mörker, men sen blev det fort allt ljusare. När jag kom fram till första stranden var horisonten i öster alldeles lila-orange. Sprang bort mot badstranden och när jag kom tillbaka var himlen räddningsväst-orange.

På sista lilla sträckan innan jag svängde in på vår gata hade polisen placerat en fartvarnare, en obemannad polisbil som på en stor elektronisk skylt berättar hur fort man kör. Bilen som körde om mig körde i 30 mph.

Jag sprang 15 mph.

Det ser ut att bli ännu en solig dag. Än är inte sommaren slut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snälla, nästa gång du springer mot en soluppgång, kan du väl ta ett foto och bjuda oss på? Låter ju välldans vackert det där.