tisdag, september 27, 2005

22 grC och sol, ska det här vara höst?

Ok, så igår regnade det på em, men idag strålade solen minsann. UNDERBART höstväder som mer kändes som svensk sommar, i alla fall som jag kommer ihåg den.

Liten playdate för A hemma hos svenska grannarna bakom, småtjejerna var jätteglada. Sen hem, hämtade G vid skolbussen, värmde ett berg med pannkakor - som barnen åt upp varenda en, plus liten glass - till simningen på YMCA med G. Eftersom jag placerat honom i en grupp som var för tuff har han blivit nedflyttad ett snäpp, men jag pratade med nya läraren och hon sa att "Gabriel är helt klart den som är bäst på att simma i sin grupp, jag kommer flytta upp honom igen till nästa grupp när den här terminen slutar". Bra, precis vad jag tyckte och ville höra. Dessutom tyckte hon att "his stroke is really good, he´s strong", då blev jag så glad och stolt.

En snabb sväng till biblioteket för att låna veckans filmer till barnen, G valde Star Wars 2 och A nån Barbie-Nutcracker film. Det var så skönt vid floden utanför biblioteket, men klockan var mycket och barnen behövdes sova.

Inga kommentarer: