torsdag, augusti 11, 2005

Hem ljuva hem

Borta bra men hemma bäst. För nu är vi hemma igen, landade i måndags och passpolisen sa "Welcome home Mrs H" och det kändes bara bra.

Sverige är bra i små doser.

Här ska det enligt väderleksprognosen vara soligt och mellan 27 och 32 grader varmt de närmsta 10 dagarna, kanske nån regnskur nån dag. Luftkonditioneringen jobbar dygnet runt, det är rejält fuktigt och på baksidan har gräset börjar växa ordentligt, K sådde nytt medan vi var borta.

Igår onsdag var jag och barnen vid poolen två gånger. Vi är inte riktigt "i tid" ännu, lite jet-lag, vi är riktigt trötta på kvällarna men vaknar tidigt på mornarna, typ 5.30 (vilket iofs är sent svensk tid) men när grannar frågar hur barnen klarar tidsomställningen säger jag att de tinte är några som helst problem, för det är det ju egentligen inte. Om man gör som man ska, direkt ställer in sig på nya tidzonen, vilket vi alltid gör, så funkar det bra för oss. Det är bara de där timmarna på mornarna.

Uppdatering om min hemska hosta: bättre och bättre dag för dag. Har haft denna hemska hosta i 3.5 vecka nu och det är hyfsat bra nu. Hostar inte längre i timmar när jag ska sova. Så om en vecka eller så är jag säkert helbra. Barnen är förresten rejält trötta på en hostande mamma, de är inte vana vid att mamma är sjuk, för "mammor blir inte sjuka" som A sa till mig. Nähä.

Inga kommentarer: