tisdag, mars 29, 2005

Here we go again...

och det var bara att tvätta allt i Gs säng, för vid 23-tiden igår kväll var det hans tur att kräkas. Sen fick han sova hos oss, med en hink bredvid sängen, men det blev aldrig mera. Han klagade över magont, huvudvärk, värk i benen och jag vet inte allt, elände mycket elände. Min lilla grabb som brukar studsa fram var man än går, han gick långsamt långsamt och skulle hålla mamma i handen.

Piggnade till mot kvällen och ville äta de blåbär och jordgubbar jag köpt. Somnade snabbt på kvällen, för en gångs skull fick han lägga sig samtidigt som lillasyster och han somnade innan syster yster.

Är så trött trött trött på alla dessa sjukdagar de senaste månaderna. Hualigen.

2 kommentarer:

ste-pha-nie sa...

Ojojoj... det låter inte kul. Min lille 6-åring (som också brukar 'bounce off the walls') har haft ont i magen i tre dagar, hemma idag från skolan. Inte kul. I am right there with you :(

Anonym sa...

Tips från Sverige... kur mot magsjuka... om någon är magsjuk ska man äta 10 hela vitpepparkorn (för vuxen) för att slippa bli magsjuk själv.

Jag har även givit dottern 10 år ca 4-5 st för att slippa magsjuka om det går i skolan tex.

Hälsningar
Nina