torsdag, mars 10, 2005

Fortfarande vinter

ingen vår i sikte, borde lärt mig efter förra året här i Connecticut. Idag har vi blivit fotograferade som en del i Green card processen, det är en massa delsteg som tillsammans tar bortåt hundra år. Enligt nya anvisningar ska alla foton till pass och visum här i USA tas med vanlig kamera, INTE med digitalkamera, och gissa hur enkelt det är att hitta nån här som fortfarande kör med polaroid? Men vi hade tur vid andra försöket idag, jag och kidsen.

Båda barnen trötta och konstiga i humöret, upp och ned. Ena stunden gnäll och skrik och nästa var det glada barn som ville ha kramkalas med mamma. G är mitt inne i sexårskrisen, beter sig som en tonåring, jättejobbigt tycker mamma. Samtidigt är han så fantastisk, förstår så mycket, är så duktig i skolan - herregud han skriver ju redan! häromveckan skrev de om djur man kunde se på vintern, några var "faks" (fox! räv) och "awl" (owl! uggla), barnen uppmuntras att skriva precis som de hör ordet och ljuden, ett mycket relaxat sätt att börja skriva på, funkar helbra än så länge.

Imorgon är en annan dag, tack o lov.

På kvällen bakade jag bröd, det finns nog inget godare bröd än nytt varmt hembakt med bara smör på. Gjorde blomkålssoppa till middag, vilket passade med goda brödet. Zappade lite framför tv:n men egentligen behöver jag zzzova.

Inga kommentarer: