torsdag, mars 24, 2005

Allt jag tänker på är badrum

Badrum på hjärnan. Duschar. Handfat i cool design. Vackert kakel. Limestone. Frostat glaskakel. Snygg kranar. Allt sånt. Det är mycket att bestämma på kort tid nu när vi rivstartar med renovering av badrummen, särskilt master bathroom - ja, hur uttrycker man det bra på svenska, huvudbadrum låter knasigt - som vi kommer göra om totalt. Kollar på olika handfat från Kohler och älskar deras serie Purist men jag tror inte alls att vårt badrum kommer se ut så eftersom jag ändrat mig på tre viktiga punkter på bara två veckor.

Vaknade imorse och såg en massa snö ute och anade genast oråd. Kollade emailen och där var mail från PTA i Gs skola, "school opening delayed 2 hrs due to weather". A var förkyld men pigg och ville absolut gå till skola så ok, jag skjutsade dit henne. Hem, fikade snabbt med G, gick med honom till skolbussen, hem igen en halvtimme, iväg till Gs skola för att vara lunchvakt. Hem igen och hann precis steka plättar till barnen innan det var dags att hämta A och det var när jag hämtade A som allt började gå i ultrarapid...

...hon kändes så varm om pannan och hängde så på mig när hon kramade mig. "Nej, de har sprungit här och är varma" sa lärarna. Men hon hade faktiskt feber när vi kollade hemma, 38.3, så nu har vi varit hemma hela eftermiddan, tagit det lugnt, spelat fiaspel. Imorgon är G ledig och jag hade ändå tänkt ha A hemma så det passar ju bra att hon är sjuk. Det har bara varit lite mycket av den varan på sistone.

Och våren som kom av sig, igen. Gatorna sopades igår, nu ikväll har den mesta snön smält bort. Tror det är Easter parade i New York på söndag, skulle vara kul att se med barnen.

Inga kommentarer: