söndag, februari 13, 2005

Manhattan

Jag hade i ett svagt ögonblick lovat N, en tysk kompis till K, att jag skulle hjälpa honom att hitta lämplig förlovningsring till hans flickvän. Så hela familjen följde med till Tiffanys - var annars? - i New York för att välja ring. Vilka diamanter! Flickan kommer bli så glad så glad, en ring från Tiffanys är inte dåligt.

Sen var resten av dagen min, bara min. Jag gick hela Broadway ner till Chinatown, från 42:a gatan, för att leta efter Frye-boots, inte fullt så enkelt, men till slut hittade jag affären och stövlarna, dessutom var de 20 dollar billigare än jag trodde de skulle vara. Bra. Tog på dem direkt och kände mig lite lagom cool, det är ganska inne med Frye-boots nu i vinter (jag köpte ett par som kallas för Campus, 14 L, utan stickningar på skaftet, färgen saddle, antecknar intresseklubben, hm..). Tittade på flera olika väskor i Chinatown, kopior på dyra märken, men insåg för vilken gång i ordningen?, att det finns en anledning till att man köper äkta vara, för även om de är ganska bra kopior så kan jag se att de är kopior. Det fanns kopior av två av de Coachväskor jag har och det var en otrolig skillnad på kopia och original.

Mina fötter värkte, mina ben värkte av allt tavand eomkring, och i nya boots, men jag gick ändå en sväng i SoHo, det var så skönt att gå omkring själv. Sen tog jag metron till Grand Central och tåget hem.

Man och barn var under tiden i Central Park och kollade på utställning av Christo, den orange färgen är ju dessutom Gs favorit. Sen var de på Museum of Natural History och tittade på dinosaurier. G hostade hela natten och höll mig vaken, själv verkade han sova i alla fall. Otroligt.

Idag söndag var båda barnen glada på förmiddan, men fram på eftermiddan verkade G trött, han låg ned och tittade på tv. Jag kände på hans panna och han var faktiskt varm, en koll med termometer visade att han hade 39.5 i feber, han låg ner i tv-soffan resten av dan. Lillasyster var dock yster som vanligt. Nyss vaknade G till och yrade, kändes så varm att jag nästan brände mig på honom, så jag gav febernedsättande, hoppas han sover bättre nu. Och inte hostar hela tiden och stör mig.

Inga kommentarer: