tisdag, februari 01, 2005

American Idol

har så smått följt uttagningarna till American Idol som nu går på tv, jag är dock inte så bra på att komma ihåg vilken dag i veckan det går. Nu ikväll såg jag i varje fall ett avsnitt. Det är helt otroligt vad många det är som är övertygade om sin egen blivande stjärnstatus men som sjunger nåt förfärligt. Hur kan de höra så fel? Ofta har de också en mindre fanclub med sig som också verkar övertygade om att denna person sjunger gudomligt. Såklart blir de alldeles förkrossade och förvånade när domarna diekt dömer ut dem. Självkritik, nån?

Jag bakade bröd idag, ett jättegott formbröd med lite fullkornsmjöl, det finns nog inget godare än nybakt varmt bröd med smör... stressade iväg till balett respektive simning med barnen, hem och värmde deras lunch - pannkakor som jag gjort tidigare idag - tid för lite lek och sen iväg till en judoklubb för att se om det kanske kan vara nåt för G. ja, det kan det absolut, kom vi båda överens om, lilla A vill också men hon är nog för liten ännu. Det var faktiskt två tjejer där, systrar, på 5 och 7 år, deras mamma berättade att de gick både på judo och karate två gånger i veckan, men att de gillade judo bäst, det var så kul att brottas. Jomenvisst. Nu var det ju inte helt gratis med judo i den här klubb (det är svårt att hitta judo här, karate är mest populärt bland amerikanerna) så vi får se hur det blir. Men jag är övertygad om att det är en sport som skulle passa G mycket bra.

Inga kommentarer: